آزمون تعیین سطح
تدوین و اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح آنلاین زبان فارسی براساس مجموعۀ آموزشی «فراز فارسی» [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 159-129]
آزمون مبتنی بر رایانه
تدوین و اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح آنلاین زبان فارسی براساس مجموعۀ آموزشی «فراز فارسی» [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 159-129]
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
تدوین و اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح آنلاین زبان فارسی براساس مجموعۀ آموزشی «فراز فارسی» [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 159-129]
ا
ابراهیم مصطفی
بررسی تطبیقی دیدگاه زبانشناختی دو تن از دستورنویسان معاصر عرب؛ نقد روششناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 129-150]
حوزه واژگانی
بررسی حوزه واژگانی و جهانیهای زبان در ارتباط با اعضای بدن در فارسی و انگلیسی: رویکردی ردهشناختی [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 53-33]
د
دوزبانگی
پیچیدگی روایتهای داستانی کودکان تکزبانه و دوزبانه 4-6 ساله (مطالعه موردی: تهران و جویبار) [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 75-107]
ر
ردهشناسی
تحلیل مقابلهای ساختار هجای فارسی و کرهای برمبنای جهانیهای ردهشناختی [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 106-83]
ردهشناسی واژگانی
بررسی حوزه واژگانی و جهانیهای زبان در ارتباط با اعضای بدن در فارسی و انگلیسی: رویکردی ردهشناختی [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 53-33]
روایت داستانی
پیچیدگی روایتهای داستانی کودکان تکزبانه و دوزبانه 4-6 ساله (مطالعه موردی: تهران و جویبار) [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 75-107]
روایی محتوایی
تدوین و اعتبارسنجی آزمون تعیین سطح آنلاین زبان فارسی براساس مجموعۀ آموزشی «فراز فارسی» [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 159-129]
روششناسی
بررسی تطبیقی دیدگاه زبانشناختی دو تن از دستورنویسان معاصر عرب؛ نقد روششناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 129-150]
ز
زال و رودابه
تحلیل فرایند شکلگیری معنا از طریق نظامهای گفتمانی نشانهمعناشناختی در داستان زال و رودابه [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 82-55]
زبان عربی
بررسی تطبیقی دیدگاه زبانشناختی دو تن از دستورنویسان معاصر عرب؛ نقد روششناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 129-150]
گزاره
بررسی کمینهگرایی معنایی کاپلن و لپور بر اساس دادههای زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 55-73]
گفتمان
تحلیل فرایند شکلگیری معنا از طریق نظامهای گفتمانی نشانهمعناشناختی در داستان زال و رودابه [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 82-55]
گویششناسی افغانی و تاجیکی
بعضی ویژگیهای تمایزبخش مهم گویشهای خراسانی زبان فارسی از گویشهای گروه افغانی و تاجیکی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
گویششناسی ایرانی
بعضی ویژگیهای تمایزبخش مهم گویشهای خراسانی زبان فارسی از گویشهای گروه افغانی و تاجیکی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
گویششناسی فارسی
بعضی ویژگیهای تمایزبخش مهم گویشهای خراسانی زبان فارسی از گویشهای گروه افغانی و تاجیکی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
م
مازندرانی
پیچیدگی روایتهای داستانی کودکان تکزبانه و دوزبانه 4-6 ساله (مطالعه موردی: تهران و جویبار) [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 75-107]
محدودیتهای نویسهای
مقایسۀ چگونگی جایگزینی واکههای کوتاهِ وامواژههای انگلیسی و عربی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 127-107]
معنیشناسی شناختی
تحلیل پیکرهای بر حرف اضافۀ «از» در کتب درسی پایههای اول تا ششم: رویکرد شناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 31-53]
مهدی مخزومی
بررسی تطبیقی دیدگاه زبانشناختی دو تن از دستورنویسان معاصر عرب؛ نقد روششناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 129-150]
ن
نحو
بررسی تطبیقی دیدگاه زبانشناختی دو تن از دستورنویسان معاصر عرب؛ نقد روششناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 129-150]
نشانهمعناشناسیگفتمانی
تحلیل فرایند شکلگیری معنا از طریق نظامهای گفتمانی نشانهمعناشناختی در داستان زال و رودابه [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 82-55]
نظامهای معنایی
تحلیل فرایند شکلگیری معنا از طریق نظامهای گفتمانی نشانهمعناشناختی در داستان زال و رودابه [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 82-55]
نظریۀ بهینگی
مقایسۀ چگونگی جایگزینی واکههای کوتاهِ وامواژههای انگلیسی و عربی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 2، 1403، صفحه 127-107]
نظریۀ پیشنمونه
تحلیل پیکرهای بر حرف اضافۀ «از» در کتب درسی پایههای اول تا ششم: رویکرد شناختی [دوره 16، شماره 1، 1403، صفحه 31-53]