الهیان، ل؛ و میرزایی، ل. (1393). بررسی انواع ارجاع در گلستان سعدی، رویکرد نقشگرا. گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران. 9، 574-586.
امرائی، م؛ و بامری، ع. (1399). واکاوی عوامل انسجام در خطبه شقشقیه امام علی با اتکا به الگوی هالیدی و حسن. ذهن. 21 (81)، 175- 202.
امیری خراسانی، ا؛ و علینژاد، ح. (1394). بررسی عناصر انسجام متن در نفثه المصدور بر اساس نظریه هلیدی و حسن. متن پژوهی ادبی، 19 (63)، 7- 32.
آل احمد، جلال. (1337). مدیر مدرسه. معین.
پورنامداریان، تقی؛ و ایشانی، ط. (1389). تحلیل پیوستگی و انسجام در غزلی از حافظ با رویکرد زبانشناسی نقشگرا. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 18 (12)، 7-42.
حاج عیدی، ح؛ و رضویان، ح. (1397). عوامل انسجام در داستان عدل صادق چوبک. مطالعات زبانی و بلاغی، 9 (18)، 69- 94.
شمیسا، س. (1383). نگاه تازه به بدیع. فردوس.
صدیقی، ک؛ و ستایشمهر، ع. (1394). بررسی تطبیقی ارجاع بهعنوان یکی از عوامل انسجام متنی در نهجالبلاغه. پژوهشنامه نهجالبلاغه، 3 (12)، 25-42.
صفوی، ک. (1387). درآمدی بر معنیشناسی. سورۀ مهر.
طهماسبی، ز؛ و شعبانلو، ع. (1391). انسجام واژگانی در «مدیر مدرسه» اثر جلال آل احمد. فصلنامۀ علمی پژوشی اندیشههای ادبی، 4 (12)، 79- 95.
علوی مقدم، م. (1381). نظریههای نقد ادبی معاصر (صورتگرایی و ساختگرایی). سمت.
غلامحسین زاده، غ؛ و نوروزی، ح. (1387). نقش ارجاع شخصی و اشارهای در انسجام شعر عروضی فارسی. پژوهشهای ادبی، 5 (19)، 117-138.
فلاحتی، ص؛ و اشرف، ا. (1392). بازخوانی نظریه نظم عبدالقاهر جرجانی. مطالعات تاریخی قرآن و حدیث، 19 (54)، 9‑ 26.
لطفیپور ساعدی، ک. (1371). درآمدی به سخنکاوی. مجلۀ زبانشناسی، 9 (1)، 9-39.
مسبوق، م؛ و دلشاد، ش. (1395). بررسی عناصر انسجام متن در داستان حضرت موسی با رویکرد زبانشناسی نقشگرا. پژوهشهای ادبی- قرآنی، 4 (1)، 114-130.
مهاجر، م؛ و نبوی، م. (1393). به سوی زبانشناسی شعر. آگه.
میراحمدی، س؛ و آقاجانی، م. (1396). عناصر برجستۀ انسجام در بائیه متنبّی بر اساس نظریه هلیدی. مجله زبان و ادبیات عربی، 8 (17)، 233- 264.
وحید دستجردی، ح؛ و تقیزاده، س. (1384)، کاربرد عوامل انسجامی در ترجمه: بررسی مقابلهای متون فارسی و ترجمههای انگلیسی آنها. مطالعات ترجمه، 3 (12)، 68.
وفایی، ع.، اسپرهم، د؛ و کاردل ایلواری، ر. (1396). بررسی انسجام و روابط واژگانی در داستان گیومرت. متنپژوهی ادبی، 21 (73)، 29- 52.
یاوری، فاطمه. وفایی، عباسعلی. فرخزاد، ملک محمد؛ و طاهر، رحیم. (1397). انسجام واژگانی و دستوری با رویکرد به واژههای مکرّر در دیوان منوچهری (بر اساس نظریۀ هلیدی و حسن). پژوهشهای دستوری و بلاغی. 8 (13)، 163-192.
Andayani, P.O., Seken, M. & Marjohan, M. (2014). An Analysis of the Cohesion and Coherence of the Students' Narrative Writings in SMP Negeri 2 Banjar. Journal of Indonesians Language Education and Learning. 3 (1).
Andayani, P., Seken, I. & Marjohan, A. (2014). An Analysis of the Cohesion and Coherence of the Students' Narrative Writings in SMP Negeri 2 Banjar. Jurnal Pendidikan Bahasa Inggris, 2 (1).
Gang, w., & Qiao, L. (2014). On the Theoretical Framework of the Study of Discourse Cohesion and coherence. Studies in Literature and Language, 8 (2), 32- 37.
Halliday, M. & Hassan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman.
Halliday, M. & Mathiessen, C. (2004). An Introduction to Functional Grammar. London: Hodder Arnold.
Halliday, M. & Matthiessen, C. (2014). Halliday's Introduction to Functional Grammar. USA and Canada: Routledge.
Halliday, M. (1985). An Introduction to functional Grammar. London: Edwara Arnold.
Hamza Al-Hindawi, F., & Abu-Krooz, H. (2017). Cohesion and Coherence in English and Arabic: A Cross-Theoretic Study. British Journal of English Linguistics, 5 (3), 1-19.
Hasan, R. (1984). Coherence and Cohesive Harmony. Understanding Reading Comprehension. Delaware: International Reading Association.
Latifah, A., & Triyano, S. (2020). Cohesion and Coherence of Discourse in the Story of "Layangan Putus" on Social Media Facebook. Indonesian Journal of EFL and Linguistics, 5(1), 41- 56.
Munday, J. (2001). Introducing Translation Studies: Theories and Applications. Oxon: Routledge.
Wang,Y. and Guo, M. (2014). A Short Analysis of Discourse Coherence. Journal of Language Teaching and Research, 5 (2), 460- 465.
Yule, G. (1985). The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Send comment about this article